راهنمای ثبت نام در نشریه اخلاق حرفه ای در آموزش |
جهت ثبت نام در نشریه اخلاق حرفه ای در آموزش فرآیند زیر را دنبال کنید:
1. انتخاب گزینه ثبت نام در سامانه از صفحه ورود به سامانه؛
2. تکمیل اطلاعات مورد درخواست از قبیل نام، نام خانوادگی و غیره (تمامی فیلدهای ستاره دار)؛
3. ذخیره اطلاعات؛
4. ورود به سامانه با نام کاربری و پسورد ارسالی به ایمیل نویسنده.
راهنمای نگارش مقالات پژوهش در نظام های آموزشی |
فصلنامه علمی اخلاق حرفه ای در آموزش به انتشار مقاله های پژوهشی اصیل که ( Original Research Article ) در قلمرو متنوع آموزش های رسمی و غیر رسمی می پردازد. این نوع مقالات بر اساس یک طرح پژوهشی منظم و سازمان یافته علمی و به روش کمی، کیفی یا ترکیبی نوشته می شوند.
همچنین مقالات مروری معتبر و یا ترجمه های اصیل نیز با نظر سردبیر مجله قابل پذیرش است.
اصولی کلی:
نحوه تنظیم بخش های مختلف مقاله
عنوان
چکیده
چکیده مقاله (فارسی و انگلیسی) در صفحههای مستقل، حداقل 150 و حداکثر 250 واژه و در یک پاراگراف بدون تیتر (هدف، روش و ...) تنظیم شود. در چکیده قسمتهای زیر آورده شود:
هدف باجمله روشن و بدون ابهام بیان شود.
روش شامل اطلاعات کلی درمورد نوع مطالعه، جامعه، نمونه و روش نمونه گیری، ابزار گردآوری داده ها و روش تحلیل داده ها است .
یافته ها در مطالعات کمی متناسب با هدف و همراه با نتایج آماری ذکر شود. در مطالعات کیفی طبقات، مضامین یا مفاهیم و یا تبیین نظری یافته ها در رابطه با پدیده مورد مطالعه به صورت روشن بیان شوند.
نتیجه گیری نباید تکرار یافته های پژوهش باشد و در آن جمع بندی نهایی یافته ها همراه با توصیه ها، کاربردهای بخش یافته ها یا نتایج بیان شود.
واژه های کلیدی
حداکثر 6 و حداقل 3 واژه اصلی آورده شود. فقط واژه هایی می توانند به عنوان واژه ی کلیدی آورده شوند که در عنوان یا چکیده به آنها اشاره شده باشد. واژههای کلیدی به ترتیب حروف الفبا نوشته شوند.
متن اصلی مقاله؛ متن اصلی مقاله شامل: مقدمه، روش، یافته ها، بحث و نتیجه گیری و منابع است. دقت داشته باشید که متن اصلی مقاله 4400 تا 4600 واژه داشته باشد.
مقدمه باید خلاصه، روشن، هدفمند و منظم نوشته شود. نویسندگان به نوع، توالی و ترتیب منطقی اطلاعات ارایه شده در مقدمه توجه کنند. این اصول در مطالعات کمی و کیفی و ترکیبی تفاوتی ندارند و ترتیب آن ها شامل : توضیح درباره عرصه پژوهش به صورت عام؛ توضیحات اختصاصی تر درباره جنبه یا بعدی از مسئله که مورد توجه خاص این مطالعه است (مبانی نظری)؛ مروری بر یافته های مطالعات دیگر که مرتبط با مسأله و موضوع پژوهش باشد (پیشینه تجربی) و تبیین خلأ یا شکاف موجود درباره مسأله مورد پژوهش در راستای ضرورت انجام مطالعه حاضر.هدف یا سؤال کلی پژوهش در انتهای مقدمه بیان میشود.
نکته مهم: در مقدمه از آوردن عناوین فرعی اجتناب کنید و مقدمه را به صورت یکپارچه بنویسید.
در تمام مقاله، برای اصطلاح های تخصصی و اسامی لاتینی که برای اولین بار به کار میبرید زیرنویس بیاورید، زیرنویس باید بر اساس APA باشد (Dortaj, F).
روش
یکی از بخش های مهم مقاله اطلاعاتی است که در روش مطالعه بیان میشود. در کل روش شامل اطلاعاتی روشن درباره چگونگی فرایند پژوهش، جامعه، نمونه و روش نمونه گیری، ملاک های ورود و خروج شرکتکنندگان (در صورت لزوم)، برآورد اندازه نمونهه ا، مراحل مداخله (در صورت لزوم)، ملاحظات اخلاقی، نحوه مدیریت داده ها، روش تحلیل داده ها و نرم افزارهای کامپیوتری، ابزارهای گردآوری داده ها (به تفکیک همراه با ویژگی های روانسنجی، روش نمره گذاری و ...)
نکته ی مهم: در ذیل عنوان کلی روش عناوین فرعی آورده نمیشود.
یافتهها
یافته ها دستاوردهای مطالعه هستند که در مطالعات کمی شامل توزیع ویژگی های جمعیت شناختی افراد گروه نمونه، یافته های توصیفی و تحلیلی متغیرهای مورد مطالعه را شامل می شوند. یافته های پژوهش کیفی نیز در قالب طبقات، مفاهیم یا مضامین اصلی با زیر مجموعه آنها به همراه نقل قول های مستقیم شرکت کنندگان یا داده های اولیه توضیح داده می شوند.
تعداد جدول های یک مقاله بیشتر از 5 جدول نباشد. جدول ها متناسب با فرمت APA و اندازه 10 تنظیم شوند.
بحث و نتیجهگیری
حاوی جمع بندی و نتیجه گیری از یافتهها در راستای چگونگی پاسخ به اهداف یا سؤالهای پژوهش باشد. در این نتیجه گیری موارد کاربرد یافته ها، محدودیتهای مطالعه و میزان تعمیمپذیری آن در یافته ها نیز مورد توجه قرار گیرد. پیشنهادهایی جهت انجام مطالعات بعدی و به کارگیری یافتهها هم در این بخش مطرح شود.
سپاسگزاری
منابع
منابع مقاله به روش APA در قالب End note تنظیم شوند. لازم به ذکر است فرمت لاتین منابع فارسی نیز باید آورده شود.
کتاب به شکل زیر گزارش میشود:
ابوالمعالی، خ. و موسیزاده، ز. (1392). پرخاشگری: ماهیت، علل، پیشگیری (با ضمیمه ماهیت و پیشگیری از پرخاشگری از دیدگاه اسلام). تهران: ارجمند.
Fiske, S. T., & Taylor, S. E. (2008). Social cognition: From brains to culture. London: McGraw-Hill
طیبی، ع.، باباحاجی، م.، صادقی، ش.، مهدی، ع. و عیناللهی، ب. (1390). بررسی تأثیر تمرینات هاتایوگا بر میزان استرس، اضطراب و افسردگی بیماران همودیالیزی، مجله پرستاری مراقبت ویژه،4 (2)، 7-67.
Freilich, R., & Shechtman, Z. (2010). The contribution of art therapy to the social, emotional, and academic adjustment of children with learning disabilities. The Arts in Psychotherapy, 37(2), 97–105.
Bernstein, M. (2002). 10 tips on writing the living Web. A List Apart: For People Who Make Websites, 149. Retrieved from http://www.alistapart.com/articles/writeliving
نوروزی چاکلی، ع. (1383). جامعه اطلاعاتی و جهانی شدن. در محسن حاجی زین العابدینی (ویراستار)، مجموعه مقالات همایش های انجمن کتابداری و اطلاعرسانی ایران. صص.978-929. تهران: کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران.
اگر مجموعه مقالات به صورت برخط (آنلاین) منتشر شده باشد لازم است در انتها به آدرس سایت آن اشاره شود.
Lindgren, H. C. (2017 ). Stereotyping. In The Corsini encyclopedia of psychology and behavioral science (Vol. , pp. - ). New York, NY: Wiley.
استناد به پایان نامه
ذوقدار مقدم، ر. (1381). نقش نماهای گفتمان و کارکرد آنها در زبان فارسی معاصر. پایان نامه دکترا. گروه ادبیات فارسی. دانشکده ادبیات و علوم انسانی. دانشگاه اصفهان.
نکته 1: اگر از یک پایان نامه مقالهای استخراج شده باشد، لازم است به جای پایان نامه از مقاله استفاده شود.
نکته 2: حداقل تعداد منابع یک مقاله 25 و حداکثر 40 باشد.
نکته 3: در مقاله ارسالی حداقل به سه مقاله از شمارههای قبلی این فصلنامه استناد شود.
توجه1: قبل از ارسال مقاله خود، به دقت راهنمای نگارش مقالات را مطالعه فرمایید. مقالاتی که با چارچوب مورد نظر مجله نوشته نشود مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.
توجه 2: کاربرگ تعهد نویسندگان، باید دانلود، تکمیل و به امضای نویسندگان مقاله برسد، سپس اسکن شود و فایل اسکن آن با فورمت PDF و یا JPG به همراه فایل مقاله برای مجله ارسال شود.
توجه 3: فرم تعارض منافع باید دانلود، تکمیل و با امضای نویسنده مسئول، به مجله ارسال شود.
جهت رعایت معیارها و حفظ وحدت رویه، از قالب آماده سازی مقالات استفاده نمایید.
لینک دریافت قالب ساختار مقالات: لینک فایل ساختار مقاله