اخلاق ارتباطات به‌عنوان مؤلفه‌ی مهم خودبرندسازی معلم در تنظیمات محیط دیجیتال

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشجوی کارشناسی ارشد رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه پیام نور، واحد زنجان

2 عضو هیأت علمی دانشگاه زنجان، گروه زبان و ادبیات فارسی، زنجان، ایران

چکیده

هدف از این مطالعه شناسایی چگونگی تأثیر ماراتن مارک تجاری شخصی با مشارکت کمیته‌ی نظارت بر اخلاق در تأثیرگذاری بر نام تجاری خود معلم در تنظیمات محیط دیجیتال بوده است؛ درصورتی‌که اهمیت اخلاق در ارتباطات از اهمیت بالاتری برخوردار باشد. در این تحقیق از روش­های کمّی و کیفی مانند مصاحبه‌ی عمیق نیمه‌ساختاریافته، چک‌لیست خودارزیابی و چک‌لیست ارزیابی تخصصی استفاده‌شده است. ماراتن جامعه‌ای از افراد با نیازهای مشابه و محیطی را تسهیل و با کمک متخصصان برای قراردادن معلمان در وضعیت "نقطه‌ی بدون بازگشت" ایجاد کرد. اگر اخلاق ارتباطات از اهمیت بالایی برخوردار باشد، ماراتن با مشارکت کمیته‌ی نظارت بر اخلاق تأثیر مثبتی بر برندسازی شخصی معلم در تنظیمات محیط دیجیتال می‌گذارد. این مداخله‌ آگاهی معلمان را از خودبرندسازی افزایش داد، ابزارها و استراتژی‌های خودبرندسازی را ارتقا بخشید و به‌ویژه موجب بهبود ارتباطات و اخلاق ارتباطی آن‌ها شد. معلمان به‌طور فردی از نظر حرفه‌ای دارای امتیازات، کارایی و اعتمادبه‌نفس بیشتری بودند. این مداخله برای کمک به معلمان در ایجاد یک برند تجاری قوی در اینترنت و محل کار پیدا شد. آن‌ها همچنین از نظر اخلاقی مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود بخشیدند؛ زیرا شرکت‌کنندگان توسط متخصص ارتباطات کمک می‌کردند.

کلیدواژه‌ها