بدون شک حرکت در جهت نیل به اهداف سازمانی و کسب آن اهداف و در نهایت پیشرفت جامعه در گرو افزایش اخلاق حرفهای در سازمانهاست. داشتن اخلاق حرفهای بهعنوان یک مزیت رقابتی و از مهمترین متغیرهای موفقیت در هر سازمانی مطرح است. هدف از این پژوهش بررسی اخلاق حرفهای مدیران با تعهد سازمانی و رضایت شغلی مدیران شهرستان ایرانشهر است. روش انجام این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و جامعهی آماری پژوهش کلیهی مدیران سه مقطع تحصیلی شهر ایرانشهر (87N=) نفر بود که بهصورت تصادفی 70 نفر براساس جدول مورگان انتخاب شدند. در این پژوهش، از سه پرسشنامهی مقیاس اخلاق حرفهای گریگوری، سی پتی (1990)، پرسشنامهی تعهد سازمانی می یر و آلن (1991) و پرسشنامهی رضایت شغلی کندال و اسمیت (1969) استفاده شد. جهت تجزیهوتحلیل دادهها متناسب با سؤالهای پژوهش از روش آمار توصیفی و آمار استنباطی آزمون ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد که رابطهی معناداری بین اخلاق حرفهای با تعهد سازمانی و رضایت شغلی مدیران وجود داشت.